2012-02-14
 19:53:01

Massa nyheter.

Nu händer det grejer..

Igår vi fick vi brev om att kallelsen kommit in till dom som ska göra ph-mätningen på Juni. Men väntetiden är 1-3 månader /: Ska ringa lite och tjata på dom..

På kvällen igår fick vi tillbaks vår bil. (lämnade den i söndags) Så nu är den fixad och klar.. till och med besiktad. Super skönt med träligt att vara 3200 kr fattigare.

Imorse gick vi upp tidigt för att åka till sjukhuset. Jag skulle på mammografi undersökning då mina inlägg är av sorten PIP som det stått så mycket om. Jag har ju haft knölar osv nu ett bra tag så tyckte det var på tiden att kolla upp det. Har redan gjort en undersökning en gång, men det var när jag var 16. Innan inläggen alltså..
Iaf så hittade dom 3 knölar. 2 stycken som var vattenfyllda cystor och en större knöl som är en raktion på inlägget. Alltså så har väl kroppen försökt fått bort det, och det har blivit som ett slags ärr i bröstet. Läkaren trodde inte det var farligt, men jag ska iaf skicka papper till kirurgen som opererade mig.
Sen på dagen när vi var och handlade så ringde en kvinna från aftonbladet som jag haft mailkontakt med. Hon sökte sånna som har pip-inlägg.. Iaf.. Hon och en fotograf kommer hem till oss imorgon för att intervjua mig om mina problem och min oro över amningen med Juni.. Om hon har/kommer påverkas av det osv.
Säger inte så mycket mer om det nu, utan får se hur det blir och när det kommer ut :)

Sen var vi även på BVC för Boel testet igen..Denhär gången gick det bättre och det blev godkänt. Så nu slipper vi tänka mer på det...
Besöket slutade med att vi började prata om mig och min vikt. Jag har ju alltid haft fel på min sköldkortel som gjort att min ämnenomsättning är väldigt hög. Men nu är den extrem. Kände det i helgen när jag såg mig själv i en stor helspegel... Jag ser verkligen ut som ett varndrande skelett. Det ser hemskt ut..
Fick iaf ställa mig på vågen hos bvc sköterskan. Och jag höll på att svimma. Jag väger lika lite nu som jag gjorde när jag var 16-17.. En bit under 50kg. Jag har gått ner 21 kg sedan förlossningen. Och när jag var gravid så gick jag bara upp 14. Så jag har alltså gått ner 7 kg extra än vad jag vägde när jag blev gravid. Hemskt!
Så hon skulle fixa en till till mig hos en läkare, så ska dom ta prover och se om jag ska börja äta medicin för sköldkörteln. Är tydligen vanligt att man får problem med sköldkörteln efter graviditet.

Nu ska vi strax mysa lite för det är Alla hjärtans dag. Blir att laga god mat, sedan äta kex med ostar och en bra film.
Juni sover, så hoppas på att vi får lite ensamtid.




stina

åh va skönt för er å äntligen få en utredning!

På vårt sjukhus säger dom ju att milton är för liten för att få göra en sån där phmätning, men har pratat med en kusin till min sambo som jobbar på ett sjukhus i sthlm å hon sa att det var ju en jätte vanlig sak där, att göra phmätning på småbarn, här vill dom att han ska vänta tills efter han fyllt 1 år...

Spännande å se vad som visar på er mätning, hoppas ni får en tid snart!



PUBLICERAT: 2012-02-16, 15:19:49 | URL: http://mammastinsen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: