2012-04-02
 20:31:16

Gastroskopi

Äntligen så ringde Junis läkare idag.
Hon hade vart på kurs hela mars så därför har det inte gått att få tag i henne..
Iaf så pratade vi lite om resultatet från Ph-mätningen. Det var inte alls så som den andra läkaren ringde och sa, för enligt den läkaren så var detn inget anmärkningsvärt förutom att hon har lite reflux när hon sitter upp, men det var inget man gör något åt. Men Junis läkare sa att hon har väldigt kraftig reflux i upprätt läge, hela tiden..
Vi pratade även om Nexium, medicinen mot förstoppning som funkar jätte bra. Men jag sa även att det inte är några förändringar på nätterna. Även fast hon bajsar precis innan hon ska sova..
Som inatt - från att hon somna så vaknade hon ungefär 2 ggr i timman till 6.30. Nästan alla ggr vaknade hon med gråt. Eller sparkande..

Så hon tycker att vi ska göra en gastroskopi. Alltså dom söver henne och för ner en kamera ner i magen för att kolla magmunner och magsäcken. Hon tyckte även dom skulle göra biopsier på slemmhinnorna för att kolla bland annat gluten..

Jag blev helt skräckslagen när hon sa dethär, för jag hade inte alls väntat mig det. Jag höll på att börja gråta när hon pratade om narkosen, och jag var tvungen att fråga om allt hemskt som kunde hända. Vilka risker osv..
Jag har vart rätt lost hela dagen, och har inte tänkt på så mycket annat. Men känns lite bättre nu efter jag läst massa om dethär ingreppet. Verkar vara ett rätt "lätt" ingrepp. Läkaren sa att det skulle ta runt 15 min. Men jag är inte så rädd för just ingreppet, även fast hon sa att det finns en blödningsrisk. Jag är mer rädd för narkosen. Tänk om hon regerar på narkosmedlet eller nått. Usch vill inte tänka så!
Min lilla lilla älskling ♥

Vi skulle iaf prata om det och bestämma hur vi ville göra. Läkaren skulle prata med andra läkare och återkomma innan torsdag, så har dom sitt beslut iaf.




jennie -failsafe-

jag kan verkligen inte förstå hur ni orkar!



PUBLICERAT: 2012-04-02, 21:04:28 | URL: http://failsafe.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: